אפיון אתר מקצועי הוא הבסיס להצלחת כל פרויקט דיגיטלי, ולא משנה איזה סוג אתר או נכס דיגיטלי אתם מתכננים. אם זה אתר תדמיתי, חנות דיגיטלית, אפליקציה או מערכת טפסים מורכבת. כאן במדריך הבאנו את כל המידע על אפיון אתרים, מה זה אפיון אתר, מה החשיבות שלו ומהם שלבי האפיון בפועל.
אם אתם בתהליך בניית נכס דיגיטלי, המדריך הזה יעשה לכם סדר, תוכלו למצוא בו מידע שיחסוך לכם הרבה טעויות בדרך ושלא לדבר על בזבוז זמן וחוויית משתמש לא טובה. הרי בסופו של דבר נכס דיגיטלי צריך לשמש גולשים בצורה הטובה ביותר, ולכן כמו שלא נבנה בית ללא שרטוט אדריכלי, כך לא נתחיל לבנות אתר אינטרנט ללא אפיון מסודר.
טוב, אז מה זה אפיון אתר?
אפיון הוא המסמך המרכזי שמנחה את צוות הפיתוח והעיצוב לאורך כל תהליך יצירת האתר. באמצעות תהליך אפיון מדויק ומעמיק, ניתן ליצור אתר שיממש את הפוטנציאל העסקי, ישרת את הלקוחות בצורה הטובה ביותר ויבטיח חוויית משתמש איכותית. אפיון אתר יכיל את הגדרת המטרות של העסק, הדרישות והתוכן של אתר אינטרנט לפני תחילת הבנייה שלו. התהליך כולל תכנון של ניווט הגולש באתר, העיצוב, הפונקציונאליות והתכנים באתר. למעשה, מדובר במסמך שעושה סדר בתהליך, ובהמשך מנחה את צוות הפיתוח והעיצוב על מנת שיוכלו להשלים את משימת הפיתוח.החשיבות של אפיון אתרים ועד כמה הוא קריטי?
אפיון אתרים מאפשר להגדיר באופן ברור את הצרכים והמטרות של האתר, מה שמסייע להבטיח שהאתר ישרת את המטרות העסקיות של העסק עוד בתחילת הדרך. תכנון נכון מונע טעויות מיותרות ויקרות בתהליך הפיתוח ומאפשר ליהנות מתהליך יעיל וממוקד. בנוסף, האפיון עוזר להבטיח חווית משתמש (UX) טובה, שהיא מפתח להצלחת בניית אתר מכל סוג.מה כולל מסמך אפיון אתרים?
מסמך אפיון אתרים כולל את כל מה שיהיה באתר כמו: חזון האתר, קהל היעד, דרישות עיצוביות, דרישות פונקציונאליות, מבנה האתר ותכני האתר. המסמך משמש כבסיס לתכנון, עיצוב ופיתוח האתר, ומבטיח שכל הצדדים המעורבים נמצאים בתיאום מלא ויוכלו יחד להגיע לתוצאה הרצויה.תהליך האפיון: שלבים מרכזיים והשאלות שאתם צריכים לשאול בדרך
- מהי האג׳נדה של האתר?
- מי הלקוח שלכם?
- מהן הדרישות העיצוביות?
- הדרישות הפונקציונאליות
- איך יראו עמוד הבית והעמודים הפנימיים?
- מהם התכנים והדפים שיהיו באתר
- עמוד הבית - צריך לכלול מידע תמציתי ומושך על העסק, השירותים המרכזיים, וקישורים לאזורים מרכזיים באתר.
- עמוד אודות - מספק מידע על העסק, חזונו, פעילותו, ויתרונותיו.
- המלצות וחוות דעת – ברוב המקרים הם משולבים כסליידרים בעמוד הבית ומטרתם להראות אמינות ומקצועיות.
- דפים פנימיים – המפרטים על שירותי החברה, מידע לגולשים או בחנויות אונליין יהיו כמוצרים מסודרים לפי קטגוריות.
- מאמרים/בלוג – זהו חלק חשוב לקידום אורגני ולבניית אוטוריטה בתחום.
- שאלות ותשובות – מספקים מענה לשאלות נפוצות בצורה נגישה.
- עמוד יצירת קשר - יכלול טפסי יצירת קשר, פרטי העסק ומפת הגעה.
- מפת האתר - לניווט מהיר ואפקטיבי בין דפי האתר.
- אילו שירותים חיצוניים צריכים להיות משולבים באתר?
- מהם הצרכים מבחינת SEO?
- מהן הדרישות לגבי נגישות האתר?
- תיאורים טקסטואליים לתמונות על מנת שמכשירי קריאה המיועדים לעיוורים יוכלו להבין מה מופיע בתמונה.
- ניווט באמצעות מקלדת - חשוב לוודא שכל הפונקציות באתר נגישות גם ללא עכבר, אלא באמצעות מקלדת בלבד.
- ניגודיות צבעים - על האתר לספק ניגודיות צבעים מתאימה כדי להבטיח קריאות גבוהה גם למי שסובל מלקויות ראייה.
- טקסטים קריאים - שימוש בטקסטים עם גופן גדול ועם אפשרות להגדלה, כך שהם יאפשרו קריאה נוחה לכל המשתמשים.
- וידאו ושמע - וידאו ושמע צריכים לכלול כתוביות ותיאורים טקסטואליים עבור תוכן ויזואלי חשוב.