מאחורי המושג "אפקט העלות השקועה" עומדת פסיכולוגיה שמפילה בפח גם את המנהלות והמנהלים הכי רציונליים. כן, גם כשזה מגיע להשקעות במיליונים.
100 מיליארד דולר. זה הסכום שהושקע עד כה ברחבי העולם כדי להגשים את חזון הרכב האוטונומי. כל ענקיות הטכנולוגיה כבר עמוק בפנים, אבל העתיד עדיין לא ממש ברור. לאחרונה אף הודה מייסד ומנכ"ל מובילאיי, אמנון שעשוע, כי רכב אוטונומי Full Self-Driving הוא פרויקט שלא יתממש בעשור הנוכחי לפחות. אמר – והזניק את המניה שמשקיעיה חששו מההרפתקה היקרה הזאת, שכעת מנותבת לאפיקים ריאליסטים יותר. הרכב האוטונומי לא לבד. יוזמות והשקעות טכנולוגיות בהיקפים גדולים התבררו בשנים האחרונות כיומרניות והסבו נזק פיננסי ותדמיתי לבעליהן. רק בחודש שעבר הודיעה ספוטיפיי על עצירת ההשקעות ברכישת חברות פודקאסטים, אחרי שכבר בזבזה כמיליארד דולר – זאת בניסיון להגיע לרווחיות. "כנראה שנסחפתי קצת", הודה המייסד והמנכ"ל דניאל אק. השאלה הראשונה שעולה היא: איך הם לא ראו את זה לפני שנגרם הנזק? איך יכול להיות שתאגידי ענק מתקשים לעצור את החלומות שלהם, או לפחות לשנות את מסלולם, גם כאשר מתברר שהם בדרך להפוך לסיוט מתמשך? להמשך קריאה